Zo kun jij jouw bestelling retourneren

Aangeven retour


Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling wilt retouneren. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet zou willen houden. Wat de reden ook is, jij hebt het recht om jouw levering tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@ekogarden.nl. Wij verzoeken je om in de e-mail jouw NAW-gegevens, bankrekeningnummer, telefoonnummer en  het bestel- of factuurnummer van je bestelling te vermelden. 
    

Levering retour sturen


Na annulering van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om jouw levering of product retour te sturen. Bij retourneren verpak je het product met alle geleverde toebehoren in de originele verpakking. Het retouradres is het magazijn van EkoGarden in Oudewater:

EkoGarden
Willeskop 172
3421 GW Oudewater
   
  1. Zorg ervoor dat je altijd (een kopie van) de originele pakbon meestuurt die je bij je levering ontvangen hebt. Eventuele opmerkingen met betrekking tot de retour kun je op de pakbon schrijven. Stuur je een levering retour, zorg er dan altijd voor dat je een verzendbewijs bewaart. 
  2. Zelf een levering of product terugbrengen naar ons magazijn mag ook. Maak wel eerst even een afspraak via info@ekogarden.nl en neem de originele pakbon mee. 
  3. Ook kunnen wij de levering die je retour wilt sturen bij je ophalen. Kosten voor het ophalen zijn afhankelijk van de grootte van je bestelling en het gewicht. Deze kosten worden aan je doorberekend en daarom stemmen we dit vooraf met je af. stuur ons een email als je wilt dat wij de levering bij je ophalen. 
  
Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, sturen we je een e-mail ter bevestiging.       
                      

Terugbetaling van jouw retour


Hebben wij jouw retour verwerkt, dan kun je binnen 14 dagen het door jou betaalde orderbedrag retour op je rekening verwachten. Belangrijke voorwaarde voor volledige terugstorting is wel dat het product in goede orde retour ontvangen is, onbeschadigd en voorzien van een (kopie) pakbon. Is jouw retour in orde, dan betalen wij het bedrag aan je terug, inclusief verzendkosten. Houd er rekening mee dat de retour verzendkosten voor eigen rekening zijn. Mocht de retourzending, een product of de verpakking sterk beschadigd zijn, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg als u het ontvangen en uitpakt. Zorg ervoor dat een retourzending goed verpakt is.
     

Wanneer retourneren niet mogelijk is

 
  • Wanneer je de geleverde producten na afloop van de wettelijke bedenktijd niet aan EkoGarden hebt geretourneerd, is de koopovereenkomst definitief en is retour niet mogelijk.
  • Na de periode van 14 dagen kun jij jouw niet meer zonder reden annuleren.
  • Producten kunnen alleen in originele staat geretourneerd worden.
  • Wanneer het artikel is verwerkt (bijvoorbeeld tegels die geplaatst zijn of hout dat is verzaagd) of bij andere schade is retourneren helaas niet meer mogelijk.
  • U kunt een artikel in geen geval terugsturen wanneer er sprake is van maatwerk.

Let op!
De retourvoorwaarden gelden alleen bij het volledig annuleren van een product en de daarvan bestelde aantallen.
   

Wil je een product ruilen?


Een product ruilen is geen enkel probleem bij EkoGarden, maar meld dit binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling. Wil je een product ruilen? Neem dan contact op via info@ekogarden.nl. Verzendkosten voor het retourneren van een product bij ruilen komen voor eigen rekening.